Rynek usług kurierskich w Polsce
Rynek firm kurierskich w Polsce cały czas się rozwija. Dość wspomnieć, że sam InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Coraz chętniej i częściej robimy przecież zakupy przez internet. Nie trzeba wychodzić z domu, klikamy, kupujemy i… gotowe.
Ważną kwestią jest oczywiście czas, koszt i szybkość dostawy. Dlatego nie bez znaczenia jest wybór firmy kurierskiej. W sieci jest mnóstwo opinii o nierzetelnych kurierach, długim czasie oczekiwania, uszkodzonych przesyłkach, itp. Którą firmę zatem wybrać, by szybko, tanio i bez uszkodzeń dostarczono nam przesyłkę?
Kurier kurierowi nierówny…
W badaniu najlepiej wypadł kurier InPost. Został on najlepiej oceniony przez respondentów spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. InPost wyprzedził w rankingu firmy:
- DHL
- DPD
- FedEx
- Geis
- GLS
- Pocztex
- UPS
Firma zdeklasowała konkurencję także w stosunku jakości do ceny usługi.
Najnowszy raport Polskiego Instytutu badań Jakości
Warto zaufać firmie kurierskiej, która cieszy się dobrymi opiniami.
Miarodajnym badaniem jest ostatni raport Polskiego Instytutu Badań Jakości. Pod lupę wzięto 8 najpopularniejszych firm kurierskich w Polsce: DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, InPost, Pocztex i UPS.
Respondenci zostali poproszeni o ocenę firmy, z której usług korzystali w ciągu ostatnich 3 miesięcy, odpowiadając na 13 pytań (m.in. czas oczekiwania, koszt, uprzejmość, kontakt, itp.)
Klienci najwyżej ocenili InPost. Firma ta zdobyła najwyższe noty za:
- zadowalający czas oczekiwania na przesyłkę
- dostarczenie przesyłki pod poprawny adres
- uprzejmość pracowników
- brak uszkodzeń oraz zabrudzeń tak na opakowaniu, jak i na samej przesyłce
- niskie koszty
- dobry kontakt telefoniczny
- innowacyjność stosowanych rozwiązań
Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy oraz chętnie rekomendowali ją swoim znajomym. Tym samym można powiedzieć, że przywiązanie do marki InPost jest najsilniejsze.
Przesyłka szybko i bez uszkodzeń
Czujemy ogromną odpowiedzialność za powierzane nam przesyłki, dlatego wynik badania jest dla nas wielkim sukcesem. Spośród badanych firm, to właśnie przywiązanie do marki InPost jest najsilniejsze.
Jako zespół wykonujemy ogromną pracę, aby dostarczać satysfakcjonujące usługi naszym klientom. Łączymy możliwość śledzenia przesyłki z opcją ustalenia godziny jej odbioru oraz atrakcyjnymi cenami usług.
— mówi Rafał Brzoska, prezes InPost
Wciąż obserwujemy trend wzrostowy na rynku e-commerce – wiemy jak istotną częścią procesu zakupów internetowych, jest otrzymanie zamówionych towarów szybko i bez uszkodzeń, a w razie problemów szybkie ich rozwiązanie dzięki pomocy profesjonalnej i łatwo dostępnej obsługi klienta – dodaje Rafał Brzos
Temat aborcji wraca do Sejmu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?